Ile kosztuje sklep internetowy

Ile kosztuje sklep internetowy? Koszty założenia i prowadzenia sklepu online + wtorkowy live.

Prowadzenie sklepu internetowego większości ludzi wydaje się biznesem tanim i prostym. Nie trzeba przecież ponosić kosztów czynszu lokalu w centrum miasta, czy zamawiać pięknych mebli do wystroju butiku. Czy jednak na pewno jest tak kolorowo? Czy prowadzenie sklepu internetowego jest tanie? Ile kosztuje sklep internetowy? Czy stać mnie na to, aby założyć sklep internetowy? Postaram się w tym artykule odpowiedzieć na Twoje pytania.

Koszty założenia platformy e-commerce, czyli ile kosztuje założenie e-sklepu?

Własny sklep internetowy, jeśli działa tylko online, rzeczywiście nie potrzebuje mieć super lokalu w centrum miasta, z pięknymi meblami, witrynami i innymi bajerami. Potrzebuje jednak swojego miejsca w sieci i czasami magazynu, który pomieści Twój towar. Ma więc także stałe koszty, a są to m. in.:

Koszty związane z opłaceniem domeny

Ceny domen bywają różne, począwszy od promocyjnych opłat w wysokości 1 zł za pierwszy rok. Musisz jednak dobrze rozważyć, czy warto z takie promocji skorzystać. Często bowiem okazuje się, że koszt przedłużenia usługi na następne lata sięga kilkuset złotych i tym samym okazuje się być bardzo zawyżony. Przeciętny koszt domeny powinien wahać się w granicach kilkudziesięciu złotych (około 50-70 zł rocznie). Z takim kosztem musisz liczyć się rezerwując swoją domenę. Możesz również przemyśleć sprawę wykupienia domen o tej samej nazwie lecz innych rozszerzeniach. Pomoże Ci to w pewien sposób zabezpieczyć się przed pomyłkami ze strony klientów (gdy będą wpisywać w wyszukiwarkę, np. twojadomena.pl zamiast twojadomena.com), a także ewentualnymi działaniami nieuczciwej konkurencji. Tak, dobrze czytasz – ktoś może wykupić domenę podobną, jak Twoja i spróbować podszyć się pod Twoją platform e. A tego nie chcesz, prawda?

Koszty hostingu (serwera)

Koszt wykupienia i utrzymania serwera (czyli hostingu dla Twojej witryny) waha się od kilkunastu do nawet kilkuset złotych miesięcznie i zależy w dużej mierze od wielkości Twojego sklepu, a także ruchu, jaki będzie on generował. Im większy sklep i ruch, tym lepszego hostingu potrzebujesz. Warto zainwestować w dobry, zaufany serwer, ponieważ w przypadku złej jakości hostingu możesz tracić klientów. Pojawią się przerwy techniczne, Twój sklep mogą zaatakować hakerzy, itp.

Cena platformy e-commerce

Platforma e-commerce to serce Twojego profesjonalnego sklepu internetowego. Koszty założenia i prowadzenia sklepu internetowego będą różne, w zależności od tego, z którego oprogramowania skorzystasz.

Oprogramowanie typu SaaS

Możesz zaplanować założenie sklepu na platformie typu SaaS, której koszty wahają się od kilkudziesięciu do kilkuset PLN miesięcznie. Niektóre platformy e-commerce udostępniają możliwość opłacenia jednorazowej licencji za oprogramowanie, bez kosztów abonamentowych. Nad wyborem tego rodzaju platformy musisz się dobrze zastanowić, ponieważ ma ona swoje wady i zalety, m. in. prowadzenie własnego sklepu na platformie typu SaaS w dłuższej perspektywie jest po prostu dość drogie. Platformy te cieszą się dużą popularnością wśród osób, które planują w swoim sklepie wdrożyć dropshipping (sprzedaż produktów z wysyłką bezpośrednio z hurtowni) i dzięki temu chcą zarabiać swoje pierwsze pieniądze w sieci.

Oprogramowanie typu Open Source

Alternatywą dla oprogramowania typu SaaS jest darmowe oprogramowanie typu Open Source, m.in. PrestaShop, WooCommerce, czy Magento. Możesz spokojnie przemyśleć sprawę, bo decyzja o własnym sklepie jest decyzją poważną. PrestaShop jest to oprogramowanie Open Source przeznaczone typowo dla e-sklepu. Zaletą oprogramowania PrestaShop są bardzo dobrze rozwinięte funkcjonalności dotyczące sprzedaży, zamówień i produktów, ale funkcje dodatkowe, jak prowadzenie bloga, są nieco okrojone. WooCommerce, to wtyczka do popularnej platformy WordPress. To rozwiązanie jest bardzo przyjazne dla użytkowników, umożliwia zbudowanie całej strony oraz sklepu, ale jest to system przeznaczony do budowy stron i blogów. WooCommerce jest tylko wtyczką i świetnie sprawdza się, gdy planujesz uruchomienie niedużego e-sklepu, np. z produktami elektronicznymi. Jest to bardzo często stosowane rozwiązanie w sklepach internetowych. Magento natomiast jest platformą dla dużych graczy i wymaga specjalistycznej wiedzy. Koszt wdrożenia platformy Magento jest dość wysoki, ale programowanie to doskonale poradzi sobie z obsługą zamówień i Twoich potencjalnych klientów.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat oprogramowania poszczególnych platform sklepowych, to zachęcam Cię do przeczytania mojego artykułu pod tytułem „Jaka platforma na sklep internetowy jest najlepsza?”. Omawiam w tym artykule kilka platform typu SaaS, a także oprogramowanie Open Source, czyli PrestaShop, WooCommerce i Magento. Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże Ci podjąć decyzję, która będzie podyktowana nie tylko odpowiedzią na pytanie „ile kosztuje sklep internetowy?”, ale także na pytanie „jakie rozwiązanie będzie dla mnie najlepsze?”.

Grafika do sklepu internetowego

Dodatkowo, zarówno w przypadku SaaS-ów, jak i oprogramowania typu Open Source, istotna w sklepie internetowym jest grafika. Zastanawiasz się ile kosztuje wdrożenie ładnej i funkcjonalnej grafiki do Twojego sklepu internetowego? Koszt takiej usługi też bywa różny – począwszy od 0 zł, gdy zajmiesz się tym zagadnieniem osobiście, aż po kilka tysięcy zł. W oprogramowaniu WooCommerce możesz skorzystać z darmowego szablonu, który tylko dostosujesz do własnej wizji e-sklepu. Koszt dodatkowo zmniejszy się, gdy do tego skorzystasz z darmowych zdjęć stockowych. Otrzymasz wówczas projekt graficzny do Twojego sklepu zupełnie za darmo. Na początek nie jest to złe rozwiązanie. Z czasem możesz zainwestować w usługi grafika, który wykona dla Ciebie profesjonalny projekt graficzny. Indywidualny projekt graficzny w przypadku PrestaShop, czy Magento może kosztować nawet kilka tysięcy PLN. Ceny grafiki do WooCommerce są zazwyczaj nieco tańsze. Warto ten aspekt przemyśleć już na początku prowadzenia działalności gospodarczej.

Regulamin w sklepie internetowym

Regulamin sklepu to jedna z najistotniejszych rzeczy w Twoim przyszłym sklepie internetowym. Podobnie jak polityka prywatności i kilka innych pism. Koszty związane ze stworzeniem regulaminu sklepu i innych potrzebnych dokumentów również się wahają od kilkuset (za zakup gotowych pakietów prawnych do samodzielnego uzupełnienia), aż po kilka tysięcy złotych (za indywidualną obsługę prawnika, który napisze dla Ciebie nie tylko regulamin, ale także politykę prywatności, czy wdroży w Twoim sklepie RODO). Jest obecnie kilka możliwości na rynku w tym zakresie. Warto się nad tym aspektem zastanowić jeszcze przed założeniem sklepu online. Sprzedaż produktów, zarówno fizycznych, jak i elektronicznych, obwarowana jest wieloma przepisami i ustawami. Za brak regulacji prawnych grożą Ci wysokie kary, dlatego nie warto przysparzać sobie dodatkowych i zupełnie niepotrzebnych kosztów prowadzenia działalności gospodarczej.

Jaka platforma na sklep internetowy? - odpowiednia do potrzeb

Formy płatności wygodne dla Twoich klientów

Sklepy internetowe prześcigają się obecnie w ułatwianiu życia swoim klientom. Jednym z takich ułatwień jest zaopiekowanie Twoich potencjalnych klientów i danie im możliwości wyboru formy płatności. Obecnie najczęściej spotykane formy to m. in. przelew bankowy, zapłata za pobraniem, Blik, czy przelew za pośrednictwem szybkich płatności. Systemy do obsługi szybkich transferów w sklepie internetowym to, np. Przelewy24, Tpay, czy PayU.

Osobiście korzystam w usług ostatniego z tych operatorów. Zdecydowałam się na ten system z kilku powodów. Między innymi dlatego, że w momencie podpisania umowy był dla mnie najkorzystniejszy cenowo (koszty prowizji najniższe spośród znanych operatorów). Dodatkowo ma zintegrowaną opcję płatności kartą, blikiem, największą (wraz z Przelewy24) ilość obsługiwanych banków oraz coś, czego nie ma konkurencja – możliwość płatności w ratach bez dodatkowych formalności. Zapytasz mnie ile kosztuje taka współpraca? Standardowo dla nowych sklepów system ten ma opłatę aktywacyjną w wysokości 199 zł oraz prowizję w wysokości 2,3% od wartości każdej transakcji opłaconej za ich pośrednictwem. W tej chwili (do 15.12.2020 trwa promocja i opłata aktywacyjna wynosi 29 zł, a prowizja 1,25% / transakcja, promocja trwa tylko 3 miesiące, po ich upływie wysokość prowizji wraca do poziomu cennika standardowego).

Jeśli chcesz skorzystać z tego systemu płatności, to mam dla Ciebie znacznie lepszą propozycję. Co powiesz na aktywację usługi za jedyne 5 zł i stałą prowizję w wysokości 1,69% od każdej transakcji (a przez pierwsze 3 miesiące 1,25%)? Jeśli koszt ten jest dla Ciebie przystępny, to możesz zarejestrować się pod tym linkiem: https://bit.ly/PayU-rejestracja. Dzięki temu Ty oszczędzasz na prowizji przez cały czas trwania umowy, a ja zyskuję grosik dla siebie 🙂

Założenie sklepu internetowego – podsumowanie podstawowych kosztów

Podsumowując, własny sklep internetowy możesz mieć już za kilkaset PLN rocznie (kilkanaście / kilkadziesiąt PLN miesięcznie). Na ten koszt składają się m.in. opłacenie domeny (około 60 zł rocznie), opłacenie serwera (przyzwoity pakiet dla sklepu internetowego to koszt około 90 zł za pierwszy rok i 350 zł za kolejne lata). Ja co prawda korzystam z droższych rozwiązań, czyli serwerów dedykowanych (od 600 zł miesięcznie w górę), ale tylko dlatego, że „magazynuję” na nim kilka biznesów, m .in. sklep internetowy, własną stronę z blogiem i sklepem i jeszcze kilka innych witryn.

Jeśli chcesz skorzystać z serwerów firmy, z której korzystam ja, tutaj podaję Ci link – https://bit.ly/hosting-domena. Możesz też przy okazji zamówić domenę w tym samym miejscu w atrakcyjnej cenie. Korzystając z tego linku otrzymasz 10% zniżki na usługi, które wykupisz przy rejestracji. Do tego regulamin sklepu i inne dokumenty (koszt od około 500 zł wzwyż). Zakładam, że własny sklep stworzysz samodzielnie na oprogramowaniu Open Source (np. PrestaShop) i darmowym szablonie graficznym, więc tutaj kosztem będzie Twoja praca. Na początek musisz mieć więc około 600-650 zł (w pierwszym roku). Nie są to jednak wszystkie koszty, jakie poniesiesz zakładając swój pierwszy profesjonalny sklep internetowy.

Pozostałe koszty prowadzenia sklepu internetowego

Koszty stałe (inaczej mówiąc początkowe), to nie wszystko. Dochodzą nam jeszcze przecież koszty związane z zakupieniem produktów (nawet w przypadku sklepów internetowych opartych o dropshipping), reklamą, zatrudnieniem pracowników, czy koszty prowadzenia działalności. Jeśli chcesz wiedzieć ile kosztuje założenie sklepu internetowego w pełni wyposażonego, zatowarowanego i zaopiekowanego marketingowo, to czytaj dalej.

Możliwości sprzedaży w sklepie internetowym

Sprzedaż to dość trudna i wymagająca dziedzina. Sklepy internetowe co roku powstają, ale też co roku upadają, bo nie radzą sobie na rynku z rosnącą konkurencją w branży e-commerce i natłokiem informacji skierowanych w stronę klientów. Dużą rolę w niektórych branżach odgrywa cena. Większą rolę na portalach takich, jak Allegro. Mniejszą na szczęście w profesjonalnych sklepach internetowych. Masz w zasadzie 3 możliwości:

Dropshipping

Polega on na podłączeniu się do systemu hurtowni i oferowaniu w swoim sklepie produktów swojego dostawcy. W momencie, gdy ktoś zakupi u Ciebie taki towar, wówczas składasz zamówienie u swojego dostawcy, który realizuje dostawę do klienta w Twoim imieniu. Niektórzy sprzedawcy nieco opatrznie pojmują dropshipping i próbują obejść przepisy prawne oraz podatkowe oferując towar bezpośrednio od dostawców chińskich. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby brali na siebie odpowiedzialność za towar i jego ewentualne wady. Koszty założenia sklepu internetowego w tym systemie nie są duże i wynoszą tyle co uruchomienie sklepu internetowego na platformie SaaS (te platformy najczęściej mają gotowe integracje z hurtowniami pracującymi w systemie dropshippingu, więc nie musisz wydawać dodatkowych pieniędzy na pracę programisty lub zewnętrzny program do takiej integracji). Wiele sklepów internetowych pracujących w modelu dropshippingu zaczyna właśnie w ten sposób, aby przekonać się, czy w ten sposób naprawdę można zarobić dobre pieniądze.

Karolina Noworyta regulamin i polityka prywatności

Zatowarowanie sklepu

I tutaj pojawiają się tzw. „schody”. Po pierwsze musisz mieć budżet na zakup towaru. Po drugie wykładasz pieniądze, ale nie wiem, czy będą chętni na zakup Twoich produktów. Dlatego dobrze jest zaczynać od zamawiania i sprzedaży niewielkich partii towaru i z czasem sprawdzać co klientom podoba się najbardziej oraz czy cena, którą im zaoferujesz będzie dla nich odpowiednia. Jest to jednak najczęściej spotykany model sprzedaży w e-commerce. Wygrywa szybkością dostawy produktów, możliwością czuwania nad całym procesem zakupowym i logistycznym, a także często pozwala uzyskać lepsze ceny zakupu towaru, niż w przypadku dropshippingu.

Przedsprzedaż / produkcja na zamówienie

Jeśli produkujesz jakieś towary, wykonujesz rękodzieło lub chcesz zająć się odsprzedażą produktów Hand Made w swoim sklepie, to model przedsprzedażowy będzie dla Ciebie najprawdopodobniej bardzo korzystny. Polega on na tym, że oferujesz klientom produkty, które dopiero zostaną wykonane zgodnie z ich zamówieniem. Możesz tego typu rzeczy produkować samodzielnie, albo znaleźć wytwórców, od których będziesz zamawiać produkty, gdy Twoi klienci je kupią. Mój własny sklep internetowy funkcjonuje w tym modelu już ładnych kilka lat i bardzo go sobie chwalę. Dzięki temu mój magazyn jest niewielki, a pieniądze, które trzymam w towarze nie są aż tak duże, jak w dużych, zatowarowanych po brzegi sklepach internetowych.

Jest jeszcze jeden plus tego, że prowadzę sklep w ten sposób. Mogę dzielić się moją wiedzą w kursie online, który stworzyłam dla osób takich jak Ty. A tutaj masz link, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej – Stwórz Sklep Internetowy, który przynosi dochody i wyróżnia się na rynku.

Dobre zdjęcia w sklepie internetowym to podstawa

Nie ma się co czarować – bez dobrych zdjęć prawdopodobnie Twoja sprzedaż nie będzie miała szansy rozwinąć się tak, jak powinna. Chcesz wiedzieć ile kosztuje sklep z dobrymi zdjęciami produktowymi? Jak zwykle odpowiem, że różnie z tym bywa. Znajdziesz fotografa od packshotów (zdjęcia produktowe na białym tle), który zrobi je bez obróbki graficznej za 10-12 zł od sztuki, ale znajdziesz też takiego, który za zdjęcie w odpowiedniej aranżacji, z modelką i obróbką graficzną w pakiecie poprosi o kwotę rzędu kilkudziesięciu, czy nawet kilkuset PLN za sztukę. To do Ciebie należy decyzja jak chcesz zaprezentować swoje produkty.

Jeśli chcesz poczytać więcej na temat dobrych zdjęć, to zajrzy do zakładki Freebies, gdzie znajduje się darmowy e-book do pobrania, w którym opisuję pokrótce ważne aspekty zdjęć do sklepów internetowych.

Marketing internetowy – ile to kosztuje sklep internetowy w praktyce?

Miesięcznie może to być kwota od kilkuset zł w górę. W zasadzie nie ma górnej granicy budżetu marketingowego dla sklepu internetowego. Jakie są możliwości i ile sklep powinien zainwestować na początek?

Media Społecznościowe – działania organiczne oraz reklamy płatne

Media społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram, LinkedIn, czy TikTok wspomagają sprzedaż głównie dzięki wpływaniu na wizerunek Twojej marki. Dzięki mediom społecznościowym łatwo pozostaniesz w stałym kontakcie ze swoimi klientami, co w dzisiejszych czasach jest ogromnie ważne. Każdy sklep internetowy powinien zaistniej w Social Mediach. Pytanie tylko, czy we wszystkich? Nie. Tylko w tych, w których są jego klienci. Chyba, że ma taki budżet, który pozwala na działania wielopłaszczyznowe. Ile kosztuje sklep internetowy takie działanie? Tyle ile czasu poświęci na to jego właściciel lub pracownik. Chyba, że weźmiemy pod uwagę także płatną reklamę, wówczas trzeba mieć trochę specjalistycznej wiedzy i doskonale określić grupę odbiorców reklam. W przeciwnym razie pieniądze wydane na reklamę pójdą w błoto.

Karolina Noworyta prowadzenie social media

Wyszukiwarki – Google i YouTube

Dwie największe wyszukiwarki – Google i YouTube w marketingu internetowym mają niesamowitą moc. Tutaj również często planuje się działania na dwóch płaszczyznach – poprzez pozycjonowanie organiczne (SEO) oraz reklamy płatne (Google Ads). Jeśli chodzi o pozycjonowanie Twojej witryny, to musisz przygotować się na minimalne wydatki rzędu około 2000 zł miesięcznie i wziąć pod uwagę, że jest to proces długotrwały/ Efekty działań SEO nie będą widoczne od razu. Jeśli nie masz takiego budżetu, to pomyśl o wykorzystaniu reklam płatnych, a gdy już Twój sklep zacznie zarabiać, wówczas pomyśl o działaniach SEO. Reklama płatna Google Ads ma tą przewagę nad pozycjonowaniem, że widoczna jest od razu, a co za tym idzie może generować ruch i sprzedaż w zadzie od pierwszego dnia. Niestety minusem tego systemu jest fakt, że korzysta z niego coraz więcej sklepów, czyli cena reklamy rośnie sukcesywnie. W przypadku Google Ads wypadałoby posiadać budżet nie mniejszy niż 1000-2000 zł na miesiąc.

Dobre opisy, czyli content marketing w e-commerce

Ile sklep internetowy musi wydać na opisy produktów? Jeśli piszesz samodzielnie, to kosztem będzie Twój czas. Jeśli zlecasz pracę copywritterowi, to stawki wahają się w granicach 25-35 zł / 1000 zzs (znaków ze spacjami). Przy większej ilości opisów można oczywiście negocjować ceny. Pamiętaj jednak, że dobry opis wpływa nie tylko na sprzedaż i zainteresowanie odbiorców, ale także na pozycjonowanie sklepów internetowych. Content marketing to także dobry e-mail / newsletter do klientów sklepu. Trochę to kosztuje. Sklep jednak nie powinien oszczędzać ani na zdjęciach, ani na opisach, bo to dwie najważniejsze bronie w walce o dobre pozycje i przewagę nad konkurencją.

E-mail marketing – szansa dla sklepu internetowego

Aby sprawnie komunikować promocje, nowy asortyment, czy uzyskać informacje od Twoich odbiorców na temat tego, jakie są ich oczekiwania względem Twojego sklepu internetowego musisz postawić na e-mail marketing. Jest to doskonałe i tanie rozwiązanie. Systemy takie jak MailChimp czy MailerLite mają bezpłatne plany do 2000 i 1000 subskrybentów. Na pewno warto poświęcić trochę czasu i pozostawać w kontakcie ze swoimi klientami i czytelnikami.

Obsługa klienta

Dla sklepu internetowego dział obsługi klienta jest bardzo istotny. Sklep nie może bowiem postawić żywego sprzedawcy przed klientem. Żaden sklep nie pracuje też 24 h na dobę. Jak więc sobie radzić?

BOK, czyli Biuro Obsługi Klienta

W sklepie stacjonarnym sprzedawca może zagadnąć klienta, doradzić mu w wyborze produktu. W sklepie internetowym pierwsze wrażenie na kliencie robi aspekt wizualny sklepu oraz zdjęcie i opis produktu. Na drugiej linii frontu znajdują się ludzie odpowiedzialni za obsługę klienta, gdy ten zapyta o jakiś produkt lub już kupi i z jakiegoś powodu potrzebuje wsparcia posprzedażowego. Warto zastanowić się ile kosztuje sklep internetowy zatrudnienie profesjonalnego pracownika do działu BOK (Biuro Obsługi Klienta), albo czy docelowo będziesz w stanie samodzielnie obsłużyć zamówienia, klientów, pisać opisy, prowadzić newsletter i jeszcze do tego działania marketingowe. W początkowej fazie rozwoju sklepu pewnie większość z tych rzeczy dasz radę wykonać samodzielnie. Jednak nie jestem pewna, czy w dłuższej perspektywie dasz sobie z tym radę i czy nie wypalisz się zbyt szybko przez natłok obowiązków. Dobrze byłoby, gdyby pod każdą wiadomością pojawiało się imię i nazwisko konsultanta. Stwarza to poczucie bezpieczeństwa u klienta i wpływa na bliższą relację z pracownikiem sklepu.

Prowadzenie sklepu internetowego nie jest łatwe

Narzędzia wspierające komunikację z klientami

Istnieją na rynku narzędzia, które wspierają działania komunikacyjne sklepu internetowego. Przemyśl, czy w Twoim przyszłym sklepie część pracy mogłyby za Ciebie wykonać chatboty z przyjaznymi odpowiedziami automatycznymi, poradniki video albo sekcja FAQ na Twojej stronie? Wówczas nawet jeśli klient zapyta o co, na co masz już gotową odpowiedź, nie będzie potrzeby pisać o tym ponownie. Wystarczy, że wyślesz klientowi w odpowiedzi link do właściwego poradnika.

Logistyka sklepu internetowego

Zastanów się, czy chcesz postawić na jakość i szybkość dostaw, czy na ich cenę? Niestety rzadko na polskim rynku spotyka się firmę logistyczną, która łączy te dwa aspekty. Dlatego może pozwolisz Twojemu klientowi wybrać? Ja u siebie proponuję dostawę sprawdzonym i rzetelnym kurierem DHL lub tańszą opcję przesyłki do Paczkomatu. W ten sposób klient ma poczucie, że sam decyduje o tym, co jest dla niego lepsze. Trudno tutaj oszacować koszty miesięczne, jakie poniesie sklep internetowy, ponieważ zależą one głównie od wynegocjowanych stawek oraz ilości nadawanych w miesiącu paczek.

Ile kosztuje sklep internetowy

Koszty prowadzenia działalności, jakie musi ponosić sklep internetowy

Sklepy ponoszą wiele kosztów. Niektóre z nich są stałe i nie są one niestety małe. A składają się na nie aspekty takie, jak:

ZUS

Zakład Ubezpieczeń Społecznych co miesiąc wymaga od Ciebie zapłacenia składki. Przez pierwsze 2,5 roku prowadzenia firmy stawki są preferencyjne, ale po 2,5 roku niestety dla wielu małych biznesów okazują się zabójcze (pełna składka w roku 2020 wynosi ponad 1430 zł, a w 2021 roku będzie wyższa i prawdopodobnie przekroczy 1500 zł). Legalnie uniknąć ZUS-u da się uniknąć jedynie zakładając minimum dwuosobową spółkę z o.o.

Księgowość

Koszty księgowości zależne są od miasta, regionu Polski, ale przede wszystkim od ilości dokumentów księgowych, które sklep internetowy przekazuje miesięcznie do biura rachunkowego. Malutkie sklepy w niewielkich miejscowościach płacą nawet 100-150 zł netto miesięcznie. Duży sklep internetowy, zatrudniający pracowników i generujący po kilka lub kilkanaście tysięcy dokumentów księgowych koszty księgowości musi liczyć w tysiącach PLN.

Podatki

Mówią, że w życiu pewne są tylko „śmierć i podatki”. Niestety coś w tym jest. Podatki płacić trzeba, byle z głową. Dobrze jest przed rozpoczęciem działalności skonsultować się z doradcą podatkowym, który pomoże Ci ustalić najkorzystniejszy finansowo wariant opodatkowania Twojego biznesu. Nie da się też przewidzieć wysokości comiesięcznych podatków, bo zależą one głównie od tego jak dużo sprzedasz swoich produktów i jakie koszty wygenerujesz w swoim biznesie.

Jeśli chcesz posłuchać czegoś więcej na temat kosztów w sklepie i zobaczyć odpowiedzi na pytania osób, które uczestniczyły w live, to zapraszam 🙂

Krótkie podsumowanie

Mam nadzieję, że udało mi się choć w jakiejś części odpowiedzieć na Twoje pytanie „ile kosztuje założenie sklepu internetowego?”. Nie ma jednej, oczywistej odpowiedzi. Najtaniej jak można uruchomić sklep internetowy, to kosztem opłacenia domeny i hostingu – pracując w ramach firmy nierejestrowanej, samodzielnie prowadząc swoją księgowość i nie korzystając z płatnej reklamy. Będzie to jednak niesamowicie trudne wyzwanie zaistnieć w ten sposób w branży e-commerce. Górnego limitu ceny nie ma. Może to być nawet kilkaset tysięcy PLN. Jeśli zdecydujesz się na wykonanie sklepu internetowego przez profesjonalną i znaną agencję, a także zechcesz poważnie zatowarować swój sklep, to i bez budżetu na marketing wydasz milion. Warto rozważyć, co dla Ciebie będzie najlepszym i najkorzystniejszym rozwiązaniem.

Jak widać odpowiedź na pytanie „ile kosztuje sklep internetowy?” nie jest wcale takie proste i oczywiste, jak mogłoby się wydawać. Jeśli poza tematem kosztów interesuje Cię także temat samej drogi do uruchomienia dochodowego sklepu internetowego, to zapraszam Cię do obejrzenia jednego z nagrań moich live’ów oraz przeczytania artykułu na temat „Jak założyć sklep internetowy?„.

Zapewne nie wyczerpałam wszystkich aspektów finansowych dla nowo powstających sklepów online. Jeśli masz jakieś pomysły lub sugestie, czego zabrakło w moim artykule, to śmiało pisz w komentarzach.

Podobne wpisy

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments