Dlaczego warto prowadzić swój sklep internetowy?

Dlaczego warto prowadzić sklep internetowy? Wtorkowy live.

Przygotowałam dla Was transmisję na temat tego, dlaczego warto prowadzić sklep internetowy. Mam nadzieję, że informacje zawarte w video przydadzą Wam się w przyszłości.

Sklep internetowy to biznes jak każdy inny. Rynek e-commerce i prowadzenie sklepu internetowego z towarami rządzą się jednak swoimi prawami. Jeśli chcesz prowadzić sprzedaż internetową, musisz zwrócić uwagę na kilka aspektów, które postaram Ci się podpowiedzieć. Oczywiście w sklepie internetowym można prowadzić sprzedaż nie tylko produktów fizycznych, ale też elektronicznych. Ja jednak w większości moich wypowiedzi odnoszę się do tych pierwszych, choć nie twierdzę, że jest to jedyna słuszna droga.

Najczęściej dzielę się wiedzą na temat tego jak prowadzić sklep internetowy, jak obsługiwać sklep internetowy, jaki jest sposób, aby nie zaprzepaścić własnego sklepu internetowego, itp. Wiedzę tę możecie znaleźć w Social Media oraz na moim blogu. Warto też zapisać się do newslettera, w którym wysyłam tylko wartościowe informacje na temat e-commerce i sprzedaży przez internet.

Dzięki temu, że od wielu lat prowadzę własny sklep internetowy mogę teraz dzielić się z Wami wiedzą, która może być dla Ciebie bardzo przydatna. Zapraszam do obejrzenia transmisji.

Transkrypcja do video:

Dzień dobry, cześć.

Witam Was bardzo, bardzo serdecznie. Chciałam dzisiaj zaprosić Was na transmisję dotyczącą takiego pytania „Dlaczego warto mieć swój sklep internetowy?”. Przygotowałam dla Was dzisiaj krótką prezentację.

Jak już mówiłam, dzisiaj postaram się opowiedzieć Wam co nieco na temat tego dlaczego uważam, że warto mieć swój sklep internetowy. Dla osób, które oglądają mnie pierwszy raz, to taki krótki wstęp – ja nazywam się Karolina Noworyta i pomagam przedsiębiorcom, ale także osobom prywatnym, rozpocząć swoją przygodę w świecie e-commerce, w świecie biznesu online opartego o sklepy internetowe. Budujemy razem systemy sprzedaży, pomagam klientom otwierać sklepy internetowe, także jest to mój „konik”. W branży pracuję już od 12-stu lat, swoją firmę mam od prawie 9-ciu, także myślę, że jestem w stanie trochę Wam podpowiedzieć na ten temat.

Niezaprzeczalnym faktem jest to, że sklep internetowy to przyszłość sprzedaży detalicznej. I sprzedaż e-commerce bardzo dynamicznie się rozwija. Jeśli nie macie jeszcze w swojej firmie, jako właścicielki czy managerki sprzedaży internetowej, to pewnie już teraz drapiecie się po głowach, jak ugryźć ten temat. Chciałam Wam powiedzieć, że jeżeli nadal z tym zwlekacie, to naprawdę może to być dla Was ostatni dzwonek, żeby to zrobić. Branża rozwija się coraz dynamiczniej, jest coraz większa konkurencja, w związku z czym, im szybciej zaczniecie, tym dla Was lepiej i łatwiej. Jeżeli zastanawiacie się, czy nadal warto otworzyć sklep internetowy, czy już nie jest za późno? Od razu Wam podpowiem, że warto! Bo rynek e-commerce nie będzie się zmniejszał, będzie ciągle rósł. Może jedynie próg wejścia do tego biznesu być wyższy, trudniejszy, natomiast na pewno ciągle warto jeszcze otwierać sklepy internetowe.

Dlatego właśnie zdecydowałam się zrobić dla Was tą transmisję, aby podzielić się z Wami powodami, dla których warto mieć sklep internetowy i zachęcić Was do tego, żeby z tą decyzją nie zwlekać. Powody, które Wam podam, to powody, które ja uważam za stosowne. Pewnie ilu ekspertów, tyle powodów i spojrzeń na świat e-commerce. Natomiast ja uważam, że nie ważne, czy jesteście właścicielkami, prezeskami, managerkami czy dopiero planujecie otworzyć własne e-biznesy. Ja uważam, że warto!

I podam Wam kilka powodów, dla których ja osobiście uważam, że warto. Oczywiście musicie pamiętać o tym, że nie działa to w taki sposób, że macie pomysł, teraz tylko wystarczy stworzyć sklep internetowy, zamówić go w agencji i już można działać, bo sklep sam nie będzie sprzedawał i sam nie będzie zarabiał. Niestety nie działa to tak, nie jest to takie kolorowe. Do tego, aby cały system działał i był sprawny potrzebny jest odpowiedni plan, produkt, nisza, a do tego pomysł na to, jak wyróżnić się z tłumu, na tle konkurentów, jak wyróżnić się w rynku i jak ten rynek zawojować.

Moim zdaniem najważniejsze powody do tego, aby otworzyć sklep internetowy to przede wszystkim:

Rozwój branży e-commerce.

Branża e-commerce ciągle się rozwija. Można to wywnioskować analizując dane za 2019 rok, ponieważ wiemy, że Polski rynek z roku na rok rośnie o około 18-20% i jest najbardziej dynamicznie rozwijającym się rynkiem e-commerce w Europie. Wartość rynku e-commerce w Polsce przekroczyła magiczną barierę 51 mld PLN, a z zakupów internetowych w najróżniejszej formie korzysta 28 mln Polaków (przypominam są to dane za rok 2019, 2020 ma być jeszcze lepszy, planowano, że przekroczy 70, a nawet 80 mld PLN). Dane, które Wam przedstawiłam można przeczytać w raporcie „Jak ugryźć e-commerce w magazynie” firmy Cushman & Wakefield.

Zakupy można robić już nie tylko przez stronę internetową, aplikację na smartfona, ale także za pośrednictwem mediów społecznościowych. Niedawno Facebook wprowadził możliwość założenia własnego sklepu. Każdego dnia w Polsce powstaje średnio 21 sklepów internetowych, a ich całkowita liczba sięga już ponad 30 tys., co stanowi wzrost o ponad 6% r/r. Przypominam, że są to dane za 2019 rok. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy roku 2019 polski rynek sprzedaży internetowej wzrósł o ponad 1,8 tys. nowych podmiotów. Skala zakupów przez Internet jest na tyle duża, że jedna z czołowych firm kurierskich w „najgorętszym” dniu roku obsługuje nawet milion paczek. Jest to skala niesamowita, ogromna i ciągle będzie się zwiększać, ponieważ rynek sprzedaży internetowej stanowi zaledwie kilka procent ogólnego rynku sprzedaży detalicznej, w związku z czym pole do popisu jest jeszcze ogromne.

Czy warto prowadzić własny sklep internetowy?


Kolejnym powodem, który ja uważam jako przemawiający za tym, że warto otworzyć sklep internetowy to

Możliwość dotarcia do milionów klientów w Polsce i na świecie.

Prowadząc sklep stacjonarny nasz potencjał sprzedażowy jest ograniczony do lokalizacji, w której ten sklep się znajduje. Jeśli przenosimy tą sprzedaż do Internetu, to potencjał tego biznesu limitowany jest tylko budżetem i pomysłem jaki mamy na jego rozwój. Posiadanie miliona użytkowników, którzy każdego miesiąca będą odwiedzać sklep internetowy, przy odpowiednim budżecie i sprzyjającej branży, możliwe są do osiągnięcia nawet w ciągu roku. Jest to dość optymistyczne założenie, ale jak najbardziej jest realne.

Kolejnym powodem, dla którego warto prowadzić sklep internetowy jest

Budowanie świadomości i rozpoznawalności marki

Poza zwiększaniem sprzedaży, posiadając własny sklep internetowy, budujemy lepszą rozpoznawalność i świadomość naszej marki. To właśnie kanał online jest medium, w którym spędzamy najwięcej czasu i jest dla nas najbardziej opiniotwórczy. Ale nie tylko dla nas. Dla naszych potencjalnych klientów także. Każdy z nas występuje w roli zarówno sprzedającego, jak i konsumenta i podobne zachowania, które przejawiamy sami w mediach społecznościowych, przejawiają także nasi klienci, co może być dla nas wskazówką. Już w tej chwili jest to kanał, w którym nakłady marketingowe są najwyższe ze wszystkich kanałów medialnych (przekraczają nawet wydatki na reklamę w TV).

Wiele firm przegapiło odpowiedni moment wejścia w świat online, w świat sprzedaży internetowej i teraz próbują to nadrobić (oczywiście ja nadal będę twierdzić, że warto), ale nie jest wcale to takie łatwe, jak było jeszcze kilka, czy kilkanaście lat temu. Z pewnością wymaga to znacznie większych nakładów niż wcześniej, gdy konkurencja była znacznie mniejsza. I mówię tutaj o nakładach zarówno czasowych, jak i finansowych, ponieważ kiedyś zasięgi organiczne – kilka, kilkanaście lat temu – były całkiem fajne i można było na tych organicznych zasięgach zbudować rozpoznawalność marki, zbudować sobie grupę odbiorców, czy klientów. Natomiast teraz zasięgi organiczne, chociażby na Facebooku, są tak bardzo nikłe, że w zasadzie większość biznesów nie jest w stanie obyć się bez płatnej reklamy.

Chyba, że macie taki produkt i wstrzelicie się w taką niszę, że klienci będą się o niego zabijać i sami będą o nim mówić, sami będą Was reklamować. Wtedy ok – nie ma problemu. Natomiast – jak się domyślacie – znalezienie takiego produktu jest niezwykle trudne, bo w zasadzie większość branży w sprzedaży internetowej już funkcjonuje.

Kolejnym powodem, dla którego uważam, że warto prowadzić sklep internetowy jest to, że taki sklep internetowy zapewnia nam

Dodatkowy dochód

Jeżeli potrzebujecie zastrzyku dodatkowych pieniędzy, zastrzyku gotówki, ponieważ za mało zarabiacie na etacie, albo w ogóle na etacie nie pracujecie i pracujecie tylko dorywczo, to jednym ze sposobów na zdobycie takiego zastrzyku gotówki jest własny sklep internetowy. Jego obsługą można zająć się osobiście, po powrocie z pracy, w weekendy, czy w wolnej chwili między zleceniami. Kiedy nasz sklep się rozwija, to można dystrybucję towaru i pakowanie zlecić pracownikowi albo firmie zewnętrznej, dzięki czemu mamy więcej czasu na stworzenie porządnej oferty.

Prowadzenie takiego biznesu online’owego jest znacznie mniej czasochłonne, niż praca na pełen etat. Oczywiście przy dobrej organizacji pracy, bez dwóch zdań. W przyszłości dodatkowa praca w sklepie internetowym może przerodzić się w główne źródło dochodu. Wielu przedsiębiorców w ten sposób zaczynało. Uważam, że jest to bardzo dobry początek na drodze do pracy na własny rachunek. Przy zaangażowaniu ze strony właściciela może zakończyć się pełnym sukcesem, nawet w dzisiejszych czasach, gdy konkurencja nie jest już mała. W rezultacie może doprowadzić do tego, że zrezygnujecie z etatu i taki sklep internetowy będzie Waszym głównym źródłem dochodu.

To też warunkuje następny powód, dla którego też uważam, że warto prowadzić swój sklep internetowy, ponieważ

Jesteś swoim własnym szefem

Jeżeli obecna praca nie przynosi Wam z jakichś powodów satysfakcji, nie lubicie jej, bo: koledzy z pracy, szef, nuda, monotonia, brak pracy w swoim zawodzie, praca w temacie, który Was nie interesuje; jeżeli kiedykolwiek przemknęła Wam przez głowę myśl o zostaniu własnym szefem, to budowa takiego biznesu online daje poczucie samorealizacji, możliwości dalszego rozwoju i perspektywy na przyszłość. Rozwija też umiejętności zarządzania sobą, zarządzania czasem, zarządzania dostawami, pobudza Waszą kreatywność. Przynosi też niejednokrotnie wiele satysfakcji, wiele przyjemności i wiele radości. Kiedy coś nam się udaje wykonać, zrobić na własny rachunek, to tym bardziej nas to cieszy, bo mamy świadomość, ze jest to nasze własne, że się to rozwija, a także prawdopodobnie przyniesie nam to dodatkowe pieniądze.

Karolina Noworyta - sklepy internetowe i kursy online


Prowadząc sklep online, przy dobrej organizacji pracy swojej firmy, jesteśmy w stanie pracować wszędzie tam, gdzie się aktualnie się znajdujemy, w porach, które nam odpowiadają, czyli krócej mówiąc – gdzie chcemy i kiedy chcemy. Wystarczy dostęp do Internetu.

Mówię tutaj oczywiście o sytuacji, w której faktycznie dystrybucją towaru i jego wysyłką zajmuje się pracownik lub firma zewnętrzna. Jest to ogromna zaleta, na przykład (oczywiście nie tylko, ja też cenię sobie niezależność i bardzo się cieszę, że mogę wyjechać gdzieś na urlop, chociażby nad morze, czy gdzieś za granicę i wystarczy, ze zabiorę ze sobą laptopa oraz zapewnię sobie dostęp do Internetu i jestem w stanie czuwać nad swoim biznesem) szczególnie ważna dla kobiet, które zajmują się domem i wychowaniem dzieci, są na przykład młodymi mamami. Dzięki prowadzeniu swojego biznesu internetowego, opartego o sklep internetowy, zyskują sporo czasu dla siebie, dla rodziny, dla swoich dzieci, a przy okazji mogą realizować się w biznesie co:

– po pierwsze nie pozwoli wypaść z rynku pracy,
– po drugie pozwoli nabyć pewnych nowych umiejętności, nowej wiedzy
– i po trzecie zasili domowy budżet.

Nie ukrywajmy, że w dzisiejszych czasach, w przeciętnym gospodarstwie domowym jedna pensja może być ciężkim sprawdzianem do przeżycia dla całej rodziny. Wiele pozytywnych aspektów widzę w możliwości prowadzenia sklepu internetowego.

Jak już wspomniałam słówkiem – prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko sposób na stały (wiadomo, że w jednym miesiącu troszkę większy, w drugim troszkę mniejszy, jak to w handlu), własny zarobek oraz rozwój samej siebie. Jeżeli zależy Wam w jakikolwiek sposób na niezależności, na budowaniu własnej marki, być może w późniejszym etapie na rozwoju większej firmy, to rozpoczęcie od sprzedaży internetowej jest bardzo dobrą opcją. Jest też dobrą opcją według mnie na rozwój istniejącego

Duże możliwości rozwoju

Jak już wspomniałam słówkiem – prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko sposób na stały (wiadomo, że w jednym miesiącu troszkę większy, w drugim troszkę mniejszy, jak to w handlu), własny zarobek oraz rozwój samej siebie. Jeżeli zależy Wam w jakikolwiek sposób na niezależności, na budowaniu własnej marki, być może w późniejszym etapie na rozwoju większej firmy, to rozpoczęcie od sprzedaży internetowej jest bardzo dobrą opcją. Jest też dobrą opcją według mnie na rozwój istniejącego już biznesu, np. biznesu stacjonarnego.

Jak już wspomniałam na początku – zaledwie kilka procent rynku detalicznego stanowią w tej chwili sklepy internetowe, więc jeżeli robicie rękodzieło (a Twoimi klientami są znajomi, albo osoby wyłącznie z polecenia), jeżeli do tej pory sprzedajecie tylko na Facebooku lub Etsy, albo jeżeli prowadzicie sklepy stacjonarne, to uruchomienie sklepu stacjonarnego pomoże Wam wyskalować te biznesy i wskoczyć na wyższy poziom. Chociażby ze względu na to, o czym mówiłam kilka punktów wcześniej, czyli o tym, że będziecie miały możliwość dotarcia do dużo szerszej klienteli, niż macie obecnie w biznesach stacjonarnych, czy sprzedając wyłącznie przez jakiś jeden kanał lub tylko wśród znajomych.

Punkty, o których Wam powiedziałam, to są takie moje spostrzeżenia i wnioski, które wyciągnęłam przez te wszystkie lata prowadzenia własnego sklepu internetowego, ponieważ jestem praktykiem i od ponad 8-miu lat prowadzę swój sklep internetowy. Są to moje spostrzeżenia, które pewnie nie każdemu będą odpowiadać, bo pewnie ilu przedsiębiorców, tyle opinii i tyle powodów, dla których warto. Natomiast nie będę ukrywać, że jest to ciężka praca. Sklep nie będzie sam sprzedawał. Trzeba się do tego przyłożyć, zwłaszcza na początkowym etapie rozwoju. I na tym etapie warto sobie zadać kilka pytań, które pomogą Wam zorientować się, czy ten biznes jest dla Was i czy w ogóle warto próbować. Nie będę Was przekonywać do tego, że tylko sklepy internetowe, to jest super rozwiązanie i wszyscy powinny zakładać sklepy internetowe. Nie każdy się do tego nadaje. Oczywiście ja to rozumiem i szanuję.

Pytania, które proponuję Wam sobie zadać i na spokojnie je przemyśleć to:

1. Czy chcecie prowadzić własne biznesy oparte o sprzedaż produktów fizycznych? Bo to jest istotne. Produkt fizyczny trzeba zamówić, zapakować, wysłać do klienta, przyjąć ewentualny zwrot. Jest z tym trochę pracy. Jak już wspomniałam – można to scedować na kogoś, wtedy należy po prostu te koszty wliczyć w marżę i po sprawie. Czy chcecie zyskać niezależność finansową i czasową?

2. Czy nie chcecie być ograniczone przez szefa? Czy chcecie same zarządzać sobą w czasie, czyli prościej mówiąc – czy chcecie decydować o tym kiedy i jak długo pracujecie?

3. Czy jesteście gotowe podjąć wyzwanie, jakim jest budowanie własnego biznesu i własnej marki?

Jak już wspomniałam – nie jest to łatwy kawałek chleba, nie jest to łatwa działka. Nie sprzedaje się samo. Nad tym biznesem, jak i każdym innym trzeba pracować. Jak prowadzicie sklepy stacjonarne, to musicie zadbać o ładną wystawę. Musicie w tym sklepie spędzić 8 czy 10 godzin (chyba, że macie pracownika). Należy też zadbać o to, żeby zakupić towar, aby cały czas na stanie sklepu był. Musicie zadbać o to, aby Wasi klienci wiedzieli, gdzie Wasz sklep się znajduje. I tutaj (w Internecie) jest dokładnie to samo. Czasami w dropshippingu zdarza się, że nie musicie zamawiać towaru, ponieważ towar wysyła Wam hurtownia. Natomiast dropshipping jest dość nisko-marżową gałęzią biznesu sprzedaży internetowej i nie każdemu ona odpowiada. Ma swoje plusy i minusy.

Myślę sobie teraz, że na pewno zrobię nagranie na temat tego, jakie są plusy i minusy sprzedaży w dropshippingu, a sprzedaży bezpośredniej. Mam nadzieję, ze Wam się to przyda w przyszłości.

Podsumowując – sklep na pewno da Wam niezależność. Da Wam nowe umiejętności i możliwość zdobycia nowej wiedzy. Przy dobrej organizacji własnej pracy da wam więcej czasu dla siebie, dla rodziny, na podróże. To są według mnie najważniejsze powody, dla których nadal warto założyć sklep internetowy. A także fakt, że ta branża ciągle będzie rosła i wciąż potencjał tej branży jest niewykorzystany. Ja uważam, że ciągle warto.

Bardzo serdecznie dziękuję Wam za obecność. Jeżeli macie jakieś pytania, to śmiało piszcie. Ja na wszystkie pytania na pewno odpowiem.

Zapraszam Was serdecznie na moją stronę karolinanoworyta.pl, na której znajdziecie zarówno transmisje live’ów, nagrania video, artykuły na blogu, wywiady z osobami, które już pracują w tej branży i też dużo wiedzy mogą Wam przekazać. Znajdziecie też informacje o tym, czy aktualnie prowadzę jakieś kursy związane ze sklepami internetowymi i ze sprzedażą internetową. Znajdziecie też informacje na temat tego, jakie moja firma świadczy usługi i w czym tak naprawdę może Wam pomóc. Zapraszam serdecznie, dodajcie sobie moją stronę do ulubionych i zalajkujcie mój Fanpage 😊

Mam nadzieję, że zobaczymy się wkrótce. Zapraszam serdecznie. Życzę Wam miłego dnia i miłego tygodnia. Trzymajcie się, hej!

Koniec transkrypcji
Prowadzenie sklepu internetowego nie jest łatwe


Dziękuję Wam, że dobrnęliście do końca tego live na temat sklepów internetowych. Zastanawiam się, czy tym video pomogłam Ci w podjęciu decyzji na temat sprzedaży w internecie, budowy sklepu internetowego i jeszcze wiele więcej. Tak się składa, że sklep internetowy, to nie tylko witryna i zawsze powtarzam, że pozyskiwanie klientów i budowanie biznesu to ciężka praca. Oczywiście warto stawiać na swoje. Gdy już udaje się pozyskać klienta, wtedy biznes nas cieszy. Jednak przez pierwsze miesiące nie jest to jednak takie łatwe, jak mogłoby się wydawać. Także budowanie sklepów internetowych nie jest dla osób, które myślą, że jest to łatwe, lekkie i przyjemne. Jeszcze raz powtarzam – jest to ciężka praca, ale dla efektów końcowych naprawdę warto 🙂

Myślę, że dzisiejsza transmisja rozjaśniła Wam nieco w głowach i pomogła odpowiedzieć na pytanie dlaczego warto prowadzić sklep internetowy. Jeśli macie jeszcze jakiekolwiek wątpliwości i zastanawiacie się czy, jak i dlaczego warto prowadzić sklep internetowy, to piszcie do mnie śmiało – chętnie porozmawiam.

Jeśli chcecie korzystać z mojej wiedzy w Social Media, zapraszam serdecznie 🙂

Podobne wpisy

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments